reklama

Čo by som robil, keby nebolo "keby"...

V živote sa stretávame s množstvom fenoménov a stereotypov. Niektoré prichádzajú prirodzene z nášho okolia a niektoré si vytvárame sami svojím postojom. Vzorce správania človeka sa formujú do veku 6 rokov a potom sa ďalej rozvíjajú. Napadla ťa otázka, že prestaneš používať slovo „keby“...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podľa slovníka je „keby“ slovo, ktoré uvádza vety podmienkové, v ktorých je vyjadrená neskutočná alebo neistá podmienka. Zaujali ma slová neskutočná a neistá. Z akého dôvodu by výsledok mojej činnosti alebo rozmýšľania alebo akejkoľvek aktivity mal byť neskutočný alebo neistý? A ďalšia vec je, že sa jedná o podmienku, inými slovami povedané prekážku. Môžeme si ich nazvať teda prekážkové vety. (Ja viem, šialený úvod, ale príde aj pointa :) )

Podmienková, po mojom prekážková, veta znamená to, že niečo by sa stalo, ak by bola splnená nejaká podmienka. Inými slovami povedaná, ak tá podmienka nenastane, tak sa to, čo sa na základe tej podmienky malo stať, ani nestane. (Áno, zovšeobecňujem :) )

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz poďme k jadru. Slová a vety, ktoré hovoríme sú obrazom toho, na čo v tom momente myslíme. To, na čo myslíme je silno prepojené s našimi pocitmi a emóciami. A naše pocity a emócie vznikajú na základe podnetov a vnemov. Podľa slovníka vnem je zmyslový obraz skutočnosti vyvolaný vonkajším pudom. Môže byť zrakový, sluchový, čuchový, chuťový alebo hmatový. Mňa zaujal ten sluchový. Ak na základe sluchového vnemu sa tvoria moje pocity a to na čo v tom momente myslím, tak z toho vyplýva, že to, čo sám rozprávam má obrovský dopad na moju myseľ a moje pocity.

Do tohto vzorca si dosaďme už spomínané slovo „keby“. Ak vyslovím podmienkovú, po mojom prekážkovú, vetu, ktorú začnem slovom „keby“, tak môj sluchový vnem dá signál mozgu, aby vo výsledku, ktorý má vyjsť z tej vety hľadal podmienku, po mojom prekážku. Pocit, ktorý v tom momente zažívam ma vedie na cestu, ktorá znamená, že výsledok je podmienený prekážkou. Ak je výsledok alebo cieľ podmienený prekážkou, tak sa pre mnohých ľudí stáva neskutočný a neistý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vieš čo je zaujímavé? Tá prekážka tam nikdy nebola. To len tvoje slová dali signál mozgu, a ten dal signál pocitom a spolu tú prekážku vytvorili.

Niekedy je zaujímavé pozorovať štvorročné deti, ktoré sa hrajú... :)

Milan Kalmancai

Milan Kalmancai

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zakladateľom projektu Akadémia rozvoja, ktorý sa zaoberá zvyšovaním finančnej gramotnosti. Venujem sa aj vzdelávaniu a mentálnemu koučingu. Mám rád ľudí, silné príbehy, podnikanie a sushi. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu